تصویر لودکننده

حضور صحیفه‌ سرایان در نمایشگاه قرآن کریم

حجت الاسلام  مرتضی وافی، مدیر بخش صحیفه سجادیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اعلام این خبر گفت: در این محفل ادبی، که با حضور محمدعلی مودب، دستیار ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور شعر، ناصر فیض، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، سیدبشیر حسینی و دیگر شاعران و صحیفه‌سرایان همزمان با میلاد امام حسن(ع) برگزار شد، شعرهایی در وصف امام حسن(ع)، امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه خوانده شد

خبرگزاری دولتی ایکنا نوشت:  حجت الاسلام  مرتضی وافی، مدیر بخش صحیفه سجادیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اعلام این خبر گفت: در این محفل ادبی، که با حضور محمدعلی مودب، دستیار ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور شعر، ناصر فیض، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، سیدبشیر حسینی و دیگر شاعران و صحیفه‌سرایان همزمان با میلاد امام حسن(ع) برگزار شد، شعرهایی در وصف امام حسن(ع)، امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه خوانده شد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری برای معارف و اندیشه‌های بلند صحیفه سجادیه در قالب شعر گفت: از ویژگی‌های این نشست، خواندن اشعاری برگرفته از دعای بیستم صحیفه سجادیه، معروف به دعای مکارم اخلاق بود که هر کدام از شاعران، اشعار نوسروده خود را در این باره خواندند.

وافی تصریح کرد: سخنرانی طالعی بخش دیگری از برنامه‌های این نشست بود که با استقبال خوب مخاطبان همراه شد. طالعی در این نشست، طی سخنانی با اشاره به ویژگی‌های زبان عربی، متن صحیفه سجادیه را فارغ از متن حدیث و سخن معصوم بودن آن، که باید مورد توجه جدی هر مخاطب شیعی قرار گیرد، از مهم‌ترین متن‌های ادبی کلاسیک قرن اول هجری دانست که هم اکنون به دست ما رسیده و این موضوعی است که مورد غفلت ادیبان و زبان‌پژوهان قرار گرفته است.

وی افزودند: تا پایان نمایشگاه نیز هر روز از ساعت ۱۸ نشست‌ های «شعرهای قرآنی حافظ» با همکاری بخش هنر و ادب نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم همراه با شعرخوانی شاعران برجسته و با هدف بررسی نسبت میان مفاهیم قرآن و احادیث با ادبیات فارسی، در بخش ترویج صحیفه سجادیه برگزار می‌شود. در این نشست‌ها، مفاهیم متنوع قرآن و معارف اهل بیت(ع) از بیان شاعران و ادیبان بررسی می‌شود.


اخبار بیشتر:

صحیفه کتاب زندگی و شعار بخش صحیفه سجادیه

 اپلیکیشن زین العباد رونمایی می شود

اعلام برنامه‌های مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت در ماه رمضان

به اشتراک بگذارید
تصویر پیش فرض
eskandari
مطالب: 15

یک پاسخ ارائه کنید